Tryb szkolenia | Miasto | Data Szkolenia | Cena netto | Wybierz | hf:att:pa_tryb-szkolenia | hf:att:pa_miasto |
---|---|---|---|---|---|---|
online | --- | 05.12.2024 | 500,00 zł | | online | 57 |
W szczególności grupą dla której szkolenie może okazać się niezwykle przydatne są:
1. Wprowadzenie do tematyki imprez w pasie drogi publicznej.
2. Wprowadzenie: Decyzja zarządcy drogi publicznej na zajęcie pasa drogowego – elementy składowe, funkcja, warunki wnioskowania (art. 40 ust. 1 ustawy o drogach publicznych).
3. Wprowadzenie: Decyzja organu zarządzającego ruchem na drodze na wykorzystanie dróg w sposób szczególny (art. 65 – 65j ustawy Prawo o ruchu drogowym).
4. Różnice między decyzją na zajęcie pasa drogowego a decyzją na wykorzystanie dróg w sposób szczególny – do jakich imprez i jakich wydarzeń kulturalnych stosujemy tryb zajęcia pasa drogowego a do jakich tryb zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny?
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
5. Projekty czasowej organizacji ruchu w systemie zarządzania ruchem na drogach.
a. Charakterystyka specyfiki projektów czasowej organizacji ruchu – elementy składowe + omówienie istotnych elementów,
• imprezy masowe,
• biegi uliczne,
• imprezy rowerowe,
• wyścigi samochodowe,
• wystawy w pasie drogi publicznej,
• plany filmowe,
• koncerty,
• zawody sportowe, rajdy, wyścigi,
• przewóz osób kolejką turystyczną,
• studio telewizyjne w pasie drogi publicznej,
• inne imprezy.
b. Wymagania formalne dla projektu czasowej organizacji ruchu.
c. Kwalifikacja prawna projektów czasowej organizacji ruchu.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
6. Podmioty uprawnione do przedstawiania projektów czasowej organizacji ruchu.
7. Postępowanie w sprawie czasowej organizacji ruchu.
a. Rozpatrzenie projektu organizacji ruchu,
• Opinie zarządcy drogi publicznej,
• Opinie Policji,
• Inne opinie,
• Charakter opinii (pozytywne, negatywne, z uwagami)
• Wpływ opinii na kształt zatwierdzenia organizacji ruchu,
• Rola projektanta organizacji ruchu podczas uzyskiwania opinii,
b. Zatwierdzenie projektu organizacji ruchu,
c. Odesłanie projektu organizacji ruchu w celu wprowadzenia poprawek
d. Odrzucenie projektu organizacji ruchu,
e. Pozycja prawna projektanta organizacji ruchu w postępowaniu w sprawie zmiany organizacji ruchu (możliwości reakcji na działania organu zarządzającego ruchem)
f. Pozycja prawna zarządcy drogi publicznej i organu zarządzającego ruchem w postępowaniu w sprawie zmiany organizacji ruchu.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy, przykłady wydawanych opinii, ocena prawidłowości opinii, ocena prawidłowości zatwierdzeń]
8. Rola uznania administracyjnego w zatwierdzaniu projektów czasowej organizacji ruchu.
9. Rola organu sprawującego nadzór nad zarządzaniem ruchem na drodze.
10. Możliwości kwestionowania sposobu dokonanego zatwierdzenia projektu organizacji ruchu (rozstrzygnięcia nadzorcze, wezwanie do usunięcia naruszeń, droga sądowa).
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy].
11. Zajęcie pasa drogi publicznej na potrzeby organizacji wystawy, wydarzenia kulturalnego, koncertu, eventu, imprezy a projekt organizacji ruchu.
12. Procedura zajęcia pasa drogowego.
13. Wymogi formalnoprawne decyzji o zajęcie pasa drogowego w świetle ustawy o drogach publicznych.
14. Niezbędne dokumenty konieczne do uzyskania decyzji na zajęcie pasa drogowego:
a. opinie gwaranta robót drogowych,
b. opinie/decyzje konserwatora zabytków,
c. opinie innych instytucji miejskich/gminnych,
d. mapy zasadnicze z zasobów Powiatowych Ośrodków Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
e. opinie innych jednostek organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (biura i komórki wyspecjalizowane),
f. inne wymagane dokumenty.
15. Jak prawidłowo skompletować wniosek?
16. Sposób wyliczania opłaty za zajęcie pasa drogowego.
a. Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego.
b. Sposoby zmniejszania opłat,
c. Sposoby wyliczania powierzchni,
d. Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
17. Zezwolenie organu zarządzającego ruchem na drodze na wykorzystanie dróg w sposób szczególny w trybie art. 65 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
18. Specyfika decyzji na wykorzystanie dróg w sposób szczególny w trybie art. 65 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
19. Bezpieczeństwo uczestników imprezy w pasie drogi publicznej.
20. Procedura uzyskiwania zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
a. wymogi formalne wniosku,
b. Opinie Policji,
c. Opinie Straży Granicznej,
d. Opinie innych jednostek,
e. Obowiązujące terminy złożenia wniosku i terminy na wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny.
21. Konieczność i wymogi w zakresie sporządzenia czasowej organizacji ruchu przy zezwoleniu na wykorzystanie dróg w sposób szczególny – indywidualna ocena stanu faktycznego.
22. Obowiązki organizatora imprezy w trybie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny (art. 65a ustawy Prawo o ruchu drogowym),
23. Uwarunkowania wydania zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny.
24. Wypadki drogowe, wypadki komunikacyjne i uszczerbek na zdrowiu w trakcie imprezy w pasie drogi publicznej:
a. Odpowiedzialność organizatora imprezy,
b. Odpowiedzialność pracownika organu administracji publicznej,
c. Odpowiedzialność i rola Policji,
d. Odpowiedzialność organu zarządzającego ruchem na drodze.
25. Postępowania karne prowadzone przez Prokuraturę w przypadku niedopełnienia obowiązków urzędniczych (art. 231 § 1 Kodeksu Karnego) przy wydawaniu zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
26. Odmowa wydania decyzji zezwalającej na wykorzystanie dróg w sposób szczególny (wskazanie możliwości przeciwdziałania).
27. Przerwanie imprezy na drodze publicznej przez Policję.
28. Konsekwencje przerwania imprezy na drodze publicznej przez Policję.
29. Cofnięcie decyzji zezwalającej na wykorzystanie dróg w sposób szczególny – konsekwencje prawne i faktyczne.
Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy.
30. Odbiory, wdrożenia i sankcje administracyjne w procedurze zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny w trybie art. 65 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
31. Rola zarządcy drogi publicznej w monitorowaniu przebiegu imprezy w trybie wykorzystania dróg w sposób szczególny.
32. Rola organu zarządzającego ruchem na drodze w monitorowaniu przebiegu imprezy w trybie wykorzystania dróg w sposób szczególny.
Dodatkowe informacje:
Podczas ostatnich szkoleń trener udzielił wyczerpujących szczegółowych odpowiedzi na postawione poniżej pytania:
Sprawdź „TERMINARZ SZKOLEŃ OTWARTYCH” i wypełnił zgłoszenie uczestnictwa.
Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania dotyczące formy, sposobu i trybu przeprowadzenia szkolenia
pozostajemy do twojej dyspozycji pod adresem poczty elektronicznej szkolenia@szkoleniadrogowe.pl .
Szkolenia Drogowe Sp. z o. o. | ul. Wielicka 45 lok. 4, 02 – 657 Warszawa
e-mail: szkolenia@szkoleniadrogowe.pl | tel.: +48 501 691 708
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabronione jest wykorzystywanie, kopiowanie, zmienianie i udostępnianie w jakikolwiek sposób i jakiejkolwiek formie informacji przedstawianych na stronie internetowej www.szkoleniadrogowe.pl bez pisemnej zgody autora i administratora strony.
Szkolenia Drogowe Sp. z o. o.
ul. Wielicka 45 lok. 4
02 – 657 Warszawa
NIP: 5214083701
REGON: 529510510
KRS: 0001124016