Tryb szkolenia | Miasto | Data Szkolenia | Cena netto | Wybierz | hf:att:pa_tryb-szkolenia | hf:att:pa_miasto |
---|---|---|---|---|---|---|
online | --- | 03.12.2024 | 500,00 zł | | online | 57 |
1. Definicja reklamy – co jest, a co nie jest reklamą?
2. Reklama a znaki i sygnały drogowe w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowym i przepisów wykonawczych.
3. Rodzaje nośników reklamowych i reklamy o zmiennej treści.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
4. Reklama, a konstrukcja reklamowa.
5. Pojęcie urządzenia reklamowego.
6. Reklama na pojazdach i rowerach, a zajęcie pasa drogowego – interpretacja i orzecznictwo.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
7. Tryb uzyskiwania zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogi publicznej:
a. Zezwolenie na lokalizację reklamy w pasie drogowym,
b. Pojęcie „szczególnie uzasadnionego przypadku”,
c. Bezpieczeństwo ruchu drogowego jako warunek zgody na lokalizację reklamy w pasie drogowym,
d. Konieczność uzgodnienia z innymi organami – w szczególności konserwatorem zabytków, organem administracji architektoniczno-budowlanej,
e. Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym – zasady naliczania opłat za umieszczenie reklamy,
f. Zezwolenie zarządcy drogi a pozwolenie na budowę/zgłoszenie na podstawie prawa budowlanego,
g. „Przedłużenie” zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia reklamy.
8. Podmiot decyzji dotyczącej zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym.
9. Przeniesienie zezwolenia dotyczącego reklamy w pasie drogowym na nowy podmiot – tryb, przesłanki i realia.
10. Umieszczanie reklam w pasie drogowym na podstawie umowy z zarządcą drogi publicznej.
11. Relacje miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i ustawy o drogach publicznych. Uchwała krajobrazowa.
12. Sytuowanie reklam przy drogach – tryb i warunki
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
13. Decyzje odmawiające lokalizacji reklamy w pasie drogowym.
14. Procedura odwoławcza w praktyce, terminy, wymogi formalne odwołania, skorzystanie przez organ z procedury autokontroli.
15. Kara za zajęcie pasa drogowego przez umieszczenie reklamy bez zezwolenia – postępowanie dowodowe prowadzone przez zarządcę drogi.
16. Stosowanie przepisów o karach administracyjnych w sprawach z zakresu dróg publicznych – odstąpienie od naliczenia kary, przesłanki, stosowanie w praktyce.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
17. Reklama a materiał wyborczy – spór w orzecznictwie, kolizja przepisów prawa wyborczego i ustawy o drogach publicznych.
18. Materiały wyborcze w pasie drogi publicznej.
19. Reklamy wyborcze zagrażające bezpieczeństwu ruchu – sankcje, tryb usuwania
20. Usuwanie materiałów wyborczych po wyborach – regulacje ustawowe, terminy, kary za nieusunięcie
21. Materiały wyborcze a kwestie bezpieczeństwa ruchu drogowego.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
Sprawdź „TERMINARZ SZKOLEŃ OTWARTYCH” i wypełnił zgłoszenie uczestnictwa.
Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania dotyczące formy, sposobu i trybu przeprowadzenia szkolenia
pozostajemy do twojej dyspozycji pod adresem poczty elektronicznej szkolenia@szkoleniadrogowe.pl .
Szkolenia Drogowe Sp. z o. o. | ul. Wielicka 45 lok. 4, 02 – 657 Warszawa
e-mail: szkolenia@szkoleniadrogowe.pl | tel.: +48 501 691 708
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabronione jest wykorzystywanie, kopiowanie, zmienianie i udostępnianie w jakikolwiek sposób i jakiejkolwiek formie informacji przedstawianych na stronie internetowej www.szkoleniadrogowe.pl bez pisemnej zgody autora i administratora strony.
Szkolenia Drogowe Sp. z o. o.
ul. Wielicka 45 lok. 4
02 – 657 Warszawa
NIP: 5214083701
REGON: 529510510
KRS: 0001124016