Tryb szkolenia | Miasto | Data Szkolenia | Cena netto | Wybierz | hf:att:pa_tryb-szkolenia | hf:att:pa_miasto |
---|---|---|---|---|---|---|
online | --- | 10.12.2024 | | online | 57 |
Ciekawe szkolenie z organizacji ruchu drogowego dotyczące tego co dzieje się po uzyskaniu zatwierdzenia projektu organizacji ruchu. Program szkolenia koncentruje się na procedurach zawiadomienia o wprowadzeniu organizacji ruchu, wprowadzeniu organizacji ruchu oraz odbiorze wprowadzonej organizacji ruchu na drodze publicznej. Szkolenie jest dedykowane dla zarządców dróg publicznych, organów zarządzających ruchem na drogach, organów sprawujących nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach, projektantów organizacji ruchu oraz wykonawców robót drogowych. Prowadzący podczas szkolenia w niezwykle intrygujący sposób przedstawia nietypowe stany faktyczne związane z wprowadzaniem organizacji ruchu, które mogą powstać na wskutek niewłaściwego wprowadzenia zatwierdzonej organizacji ruchu. Szkolenie porusza także kwestie niesprecyzowane jednoznacznie w obowiązujących przepisach prawa, a prowadzący ukazuje jak je rozwiązywać pod kątem prawnym, projektowym i wykonawczym.
W trakcie szkolenia wykładowca opiera się na przykładach z praktyki oraz wspólnie z grupą rozwiązuje rzeczywiste/symulowane przypadki na podstawie składanych dokumentacji projektów stałej i czasowej organizacji ruchu.
1. „Zatwierdzenie” projektu organizacji ruchu a „wprowadzenie” projektu organizacji ruchu na drodze.
2. Wprowadzenie organizacji ruchu jako element składowy procedury zmiany organizacji ruchu.
3. Zagadnienia ogólne – legalność znaków drogowych, sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego w kontekście skutecznego wprowadzenia organizacji ruchu.
Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy.
4. Pojęcie „jednostki wprowadzającej organizację ruchu”.
• „jednostka wprowadzająca” stałą organizację ruchu,
• „jednostka wprowadzająca” czasową organizację ruchu,
• „jednostka wprowadzająca” uproszczoną organizację ruchu,
• „jednostka wprowadzająca” zmienną organizację ruchu.
5. Terminy wprowadzenia organizacji ruchu wynikające z zatwierdzenia organizacji ruchu:
• termin na wprowadzenie zatwierdzonej organizacji ruchu,
• termin na przywrócenie poprzedniej stałej organizacji ruchu w czasowych zatwierdzeniach organizacji ruchu,
6. Termin wprowadzenia organizacji ruchu a termin ważności zatwierdzonej organizacji ruchu.
7. Określanie terminu na wprowadzenie zatwierdzonej organizacji ruchu przez organ zarządzający ruchem na drodze.
Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy.
8. Zawiadamianie przy wprowadzaniu organizacji ruchu
a. Organ zarządzający ruchem,
b. Zarząd drogi,
c. Policja.
9. Prowadzenie ewidencji zatwierdzonych projektów organizacji ruchu, wobec których wpłynęły zawiadomienia o wprowadzeniu organizacji ruchu.
10. Elementy zawiadomienia o wprowadzeniu organizacji ruchu:
a. Zawiadamianie przy stałych organizacjach ruchu,
b. Zawiadamiania przy czasowych organizacjach ruchu,
c. Zawiadamianie przy zmiennych organizacjach ruchu.
d. Relacja daty, czasu, miejsca.
11. Sprzeciwy do zawiadomień o wprowadzeniu organizacji ruchu w uproszczonych organizacjach ruchu.
12. Kolizje przy wprowadzeniu organizacji ruchu.
13. Forma dokonywanych zawiadomień o wprowadzeniu organizacji ruchu w kontekście skuteczności składanych zawiadomień:
a. forma pisemna,
b. forma elektroniczna,
c. forma ustna i notatki służbowe.
Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy.
14. Komisyjne wprowadzenie organizacji ruchu.
a. przy udziale projektanta organizacji ruchu,
b. przy udziale Policji,
c. przy udziale zarządcy drogi,
d. przy udziale organu zarządzającego ruchem,
e. przy udziale innych podmiotów.
15. Tworzenie protokołów z wprowadzenia organizacji ruchu.
16. Niezgodność pomiędzy wprowadzoną organizacją ruchu a zatwierdzoną organizacją ruchu.
17. Możliwości korekty zatwierdzonego projektu organizacji ruchu po jego wprowadzeniu.
18. „Granice ustawowe” korekt we wprowadzonej zatwierdzonej organizacji ruchu.
19. Zasady prowadzenia dokumentacji fotograficznej z wprowadzenia organizacji ruchu.
Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy.
20. Odpowiedzialność administracyjnoprawna przy wprowadzeniu organizacji ruchu.
a. Odpowiedzialność pracowników zarządcy drogi,
b. Odpowiedzialność pracowników organu zarządzającego ruchem,
c. Odpowiedzialność projektanta organizacji ruchu,
d. Odpowiedzialność ubezpieczyciela.
21. Wypadki drogowe a prawidłowość wprowadzenia organizacji ruchu – odpowiedzialność prawnokarna pracownika organu administracji publicznej.
22. Umieszczanie znaków drogowych, sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego przez zarządcę drogi publicznej/inny podmiot:
a. bez zatwierdzonej organizacji ruchu,
b. bez zawiadomienia o wprowadzeniu organizacji ruchu przy zatwierdzonej organizacji ruchu,
c. bez jakiejkolwiek podstawy prawnej.
22. Regulacje Kodeksu Wykroczeń.
23. Regulacje Kodeksu Karnego.
24. Postępowania sądowe w przypadku nielegalnego umieszczania znaków drogowych, sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy.
25. Wprowadzanie zatwierdzonej organizacji ruchu a decyzja na zajęcie pasa drogowego.
26. Zasady przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu po zakończeniu robót drogowych.
27. Zasady wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu po zakończeniu robót drogowych.
Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy.
28. Kontrola wykonania zadań technicznych wynikających z realizacji projektu stałej organizacji ruchu.
29. Skutki braku zawiadomienia o wprowadzeniu stałej organizacji ruchu.
30. Utrata ważności zatwierdzonej organizacji ruchu.
31. Możliwości i sposoby konwalidowania (zalegalizowania) organizacji ruchu, która utraciła ważność.
Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy.
32. Półroczna kontrola prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego umieszczonych na drogach jemu podległych.
33. Zasady prowadzenia półrocznej kontroli.
34. Protokół z przeprowadzonej półrocznej kontroli.
35. Zasady formułowania wytycznych dla zarządców dróg przez organy zarządzające ruchem na drodze.
36. Likwidacja nieprawidłowość po dokonanej kontroli wprowadzonej organizacji ruchu na drodze:
a. dokonanie wymiany zniszczonych lub uszkodzonych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
b. dokonanie naprawy wadliwie działających urządzeń sygnalizacji świetlnej lub dźwiękowej,
c. żądanie umieszczenia znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu w miejscach zgodnych z zatwierdzoną organizacją ruchu.
Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy.
37. Terminy usuwania nieprawidłowości.
38. Notyfikacja usuwanych nieprawidłowości.
39. Zasady usuwania nieprawidłowości.
40. Nieprawidłowości zatwierdzonej organizacji ruchu niemożliwe do usunięcia na drodze.
Podczas ostatnich szkoleń (szkolenie wprowadzanie organizacji ruchu) trener udzielił wyczerpujących szczegółowych odpowiedzi na postawione poniżej pytania:
Sprawdź „TERMINARZ SZKOLEŃ OTWARTYCH” i wypełnił zgłoszenie uczestnictwa.
Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania dotyczące formy, sposobu i trybu przeprowadzenia szkolenia
pozostajemy do twojej dyspozycji pod adresem poczty elektronicznej szkolenia@szkoleniadrogowe.pl .
Szkolenia Drogowe Sp. z o. o. | ul. Wielicka 45 lok. 4, 02 – 657 Warszawa
e-mail: szkolenia@szkoleniadrogowe.pl | tel.: +48 501 691 708
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabronione jest wykorzystywanie, kopiowanie, zmienianie i udostępnianie w jakikolwiek sposób i jakiejkolwiek formie informacji przedstawianych na stronie internetowej www.szkoleniadrogowe.pl bez pisemnej zgody autora i administratora strony.
Szkolenia Drogowe Sp. z o. o.
ul. Wielicka 45 lok. 4
02 – 657 Warszawa
NIP: 5214083701
REGON: 529510510
KRS: 0001124016