Tryb szkolenia | Miasto | Data Szkolenia | Cena netto | Wybierz | hf:att:pa_tryb-szkolenia | hf:att:pa_miasto |
---|---|---|---|---|---|---|
online | --- | 13.12.2024 | 400,00 zł | | online | 57 |
Szkolenie stanowi nowatorskie połączenie wiedzy teoretycznej, praktycznej i projektowej dotyczącej zarządzania ruchem na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną oraz zarządzania ruchem na odcinkach dróg objętych wahadłową sygnalizacją świetlną. Szkolenia adresowane jest dla tych, którzy chcą poznać sposoby rozwiązywania problemów w projektach stałych organizacji ruchu związanych z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach, a zarazem nauczyć się jak radzić sobie z potencjalnymi zagrożeniami i problematyką wahadłowych sygnalizacji świetlnych w projektach czasowych organizacjach ruchu. Prowadzący w sposób niezwykle ciekawy i przystępny ukazuje jak rozpatrywać projekty organizacji ruchu z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach oraz projekty czasowych organizacji ruchu z wahadłową sygnalizacją świetlną. Szkolenie omawia także sposoby zarządzania ruchem na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, w tym zasady prowadzenia bieżących kontroli weryfikacyjnych adekwatności programów sygnalizacji świetlnych przez organy zarządzające ruchem na drodze. Przekrojowy charakter programu szkoleniowego zwiększa atrakcyjność programu oraz pozwala uczestnikom na szersze spojrzenie na problematykę sygnalizacji świetlnej w kontekście szeroko rozumianych zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Szkolenie „Zarządzanie ruchem na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną i wahadłowa sygnalizacja świetlna” stanowi swoistą atrakcję naukową, techniczną i prawną dla osób zaangażowanych w tematykę wykonywania, opiniowania i zatwierdzania projektów organizacji ruchu z sygnalizacją świetlną w polskim systemie zarządzania ruchem na drodze. Prowadzący w sposób spektakularny z wykorzystaniem pomocy graficznych, wizualnych i projektowych ukazuje podstawowe aspekty związane z oceną projektów organizacji ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną. Program szkoleniowy stanowi także istotną pomoc dla osób sprawujących nadzór nad funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej.
Ciekawym elementem programu jest także nowatorskie spojrzenie na problematykę wahadłowej sygnalizacji świetlnej, która może mieć zastosowanie w stałych i czasowych organizacjach ruchu.
Adresatami szkolenia są pracownicy zarządów dróg, organów zarządzających ruchem na drogach i organów sprawujących nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach, którzy na co dzień zajmują się tematyką projektowania, opiniowania, zatwierdzania i kontroli projektów organizacji ruchu z sygnalizacją świetlną. Prowadzący podczas szkolenia stara się praktycznie pokazać jak można rozwiązywać atypowe problemy w projektowaniu, opiniowaniu i zatwierdzeniu organizacji ruchu na drogach publicznych z sygnalizacją świetlną. Szkolenie jest wysoko oceniane przez uczestników, a po zakończeniu szkolenia każdorazowo odbywa się aktywizująca dyskusja uczestników z prowadzącym.
Szkolenie ma na celu przybliżenie roli organu zarządzającego ruchem oraz zarządcy drogi w procesie projektowania, zatwierdzania, wdrażania oraz utrzymania sygnalizacji świetlnej. Podczas szkolenia omówione zostaną obowiązki organu zarządzającego ruchem oraz zarządcy drogi, procedura weryfikacji projektu sygnalizacji świetlnej przed zatwierdzeniem, kontrola sygnalizacji świetlnej. W czasie szkolenia zwrócona zostanie uwaga na elementy zapewniające bezpieczeństwo ruchu drogowego w przypadku sygnalizacji świetlnej. Dodatkowo podczas programu zostaną omówione zagadnienia związane z wahadłową sygnalizacją świetlną. Podczas szkolenia omówione zostaną zarówno procedury formalne przygotowania projektu jak i podstawy projektowania sygnalizacji świetlnej dla odcinka wahadłowego.
Podczas szkolenia uczestnicy uczą się rozwiązywać problemy na skrzyżowaniach drogowych gdzie ruch jest kierowany za pomocą sygnalizacji świetlnej. Dodatkowo uczestnicy samodzielnie przygotują projekt sygnalizacji świetlnej wahadłowej. Nauczą się jak zaprojektować sygnalizację wahadłową zgodnie ze sztuką i wymogami stawianymi przez organy zarządzające ruchem na drodze.
Na szkoleniu zostaną udzielone odpowiedzi między innymi odpowiedzi na następujące pytania:
W trakcie szkolenia wykładowca opiera się na przykładach z praktyki oraz wspólnie z grupą rozwiązuje rzeczywiste/symulowane przypadki na podstawie składanych dokumentacji programów sygnalizacji świetlnej stanowiących integralną część projektów stałych i projektów czasowych organizacji ruchu.
Część I: Zarządzanie ruchem na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną.
[Wspólna dyskusja/przykłady z praktyki]
7. Bezpieczeństwo ruchu drogowego w sygnalizacji świetlnej – na co należy zwrócić szczególną uwagę?
8.Ocena warunków ruchu na skrzyżowaniach sterowanych sygnalizacją świetlną.
9. Optymalizacja sterowania w projektach sygnalizacji świetlnej.
10. Weryfikacja sterowania zależnego od ruchu w projektach sygnalizacji świetlnej.
11. Kontrola funkcjonowania sygnalizacji świetlnej w terenie – na co zwrócić uwagę?
12. Studia przypadku – weryfikacja projektu sygnalizacji świetlnej wraz z oceną warunków ruchu na wybranym przykładzie.
[Wspólna dyskusja/przykłady z praktyki]
Część II: Wahadłowa sygnalizacja świetlna – projektowanie i zasady stosowania.
13.Wymagania podstawowe dla projektu wahadłowej sygnalizacji świetlnej.
14. Sytuacje w których wymagany jest projekt wahadłowej sygnalizacji świetlnej.
15. Elementy składowe projektu organizacji ruchu z wahadłową sygnalizacją świetlną.
[Wspólna dyskusja/pytania i odpowiedzi]
16. Standardowy projekt sygnalizacji świetlnej dla wahadła.
[Wspólna dyskusja/pytania i odpowiedzi]
17. Wahadłowa sygnalizacja świetlna a ręczne kierowanie ruchem drogowych. Stosowanie rozwiązań mieszanych i przejściowych.
[Wspólna dyskusja/pytania i odpowiedzi]
18. Przygotowanie planu sytuacyjnego z rozmieszczeniem sygnalizatorów dla odcinka wahadłowego.
19. Zdefiniowanie grup sygnałowych.
20. Wyznaczenie trajektorii ruchu i punktów kolizji.
21. Określenie grup kolizyjnych.
22. Dobór parametrów projektowania.
23. Obliczenie czasów międzyzielonych.
24 Dobór długości sygnałów zezwalających oraz długości cyklu.
25 Zdefiniowanie faz ruchu w sygnalizacji wahadłowej.
26. Opracowanie programów przejść międzyfazowych oraz programów sygnalizacji świetlnej wahadłowej.
[Wspólna dyskusja/pytania i odpowiedzi]
27. Natężenie ruchu oraz natężenie nasycenia – wpływ na program sygnalizacji wahadłowej.
28. Obliczenia przepustowości oraz warunków ruchu w sygnalizacji wahadłowej.
29. Sterowanie zależne od ruchu w przypadku wahadłowej sygnalizacji świetlnej.
[Wspólna dyskusja/pytania i odpowiedzi]
30. Zadanie projektowe dla uczestników na bazie przykładowego problemu w organizacji ruchu na odcinku jednorodnym (roboty drogowe z zamknięciem jednego pasa ruchu). Konieczność zaprojektowania programu sygnalizacji świetlnej wahadłowej.
31. Analiza możliwości zastosowania ręcznego kierowania ruchem. Problematyka ręcznego kierowania ruchem na skrzyżowaniach. „Okresowe” ręczne kierowanie ruchem a wahadłowa sygnalizacja świetlna.
[Wspólne rozwiązanie z uczestnikami – trenera ocenia propozycja i sugestie każdego z uczestników]
32. Rekomendacje i wskazówki dotyczące projektowania sygnalizacji wahadłowej.
33. Wskazanie na rozbieżności różnych organów zarządzających ruchem na drogach w Polsce w zatwierdzaniu wahadłowej sygnalizacji świetlnej.
Podczas ostatnich szkoleń z zarządzania ruchem na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną i wahadłowej sygnalizacji świetlnej prowadzący udzielił wyczerpujących szczegółowych odpowiedzi na postawione poniżej pytania:
1) Jak interpretować różne definicje „skrzyżowania” w kontekście zarządzania ruchem na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną – definicje są różne w przepisach Rozporządzenia oraz w Wytycznych rekomendowanych do stosowania przez Ministra właściwego ds. transportu?
2) Jak postępować w przypadku włączenia ruchu rowerowego tuż za skrzyżowaniem na jezdnię z drogi dla rowerów (DDR)?
3) Jak interpretować znak poziomy P – 14 w strukturze sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu?
4) Czy sygnalizator dla pieszych powinien zacząć nadawać sygnał zielony wraz z sygnałem zielonym dla kierowców między innymi skręcającymi w prawo kolizyjnie z przejściem dla pieszych?
5) Czy dopuszcza się opóźnienie nadawania sygnału zielonego po obliczeniu punktów kolizji? Jeśli tak to w jaki sposób powinno to wyglądać w projekcie stałej organizacji ruchu z programem sygnalizacji świetlnej?
6) Jak w projekcie stałej organizacji ruchu z programem sygnalizacji świetlnej traktować sytuację gdy na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną wypada zjazd zwykły (wyjazd/wjazd z/na posesję)?
7) Czy sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu musi być poprzedzona projektem budowlanym i projektem elektrycznym, czy też może być wyniesiona jedynie na podstawie zatwierdzonego projektu stałej organizacji ruchu z programem sygnalizacji świetlnej?
8) Czy można wyjaśnić dlaczego długość nadawanego sygnału żółtego wynosi 3 sekundy a migającego zielonego dla pieszych 4 sekundy? Dlaczego nie zastosowano tutaj wartości na poziomie (odpowiednio) 4 sekund i 5 sekund w sygnalizacji świetlnej?
9) Czy dla administracyjnie obowiązującej prędkości na drodze 70 km/h jest możliwe dopuszczenie wydłużenia sygnału żółtego do 4 sekund? Jeśli nie jest to dopuszczone prawnie, to czy w jakiś inny sposób można to zastosować w programie sygnalizacji świetlnej będącego częścią projektu stałej organizacji ruchu?
10) Czy organ zarządzający ruchem na drodze ma obowiązek raz na 12 miesięcy przeliczyć funkcjonalność obowiązujących programów sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach?
11) Jak powinien wyglądać protokół weryfikacji funkcjonalności programu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu?
12) Jak realizować i dokonywać obliczeń przepustowości na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną?
13) Jak interpretować zasady stosowania sygnału S – 2 (sygnał czerwony wraz z sygnałem w kształcie zielonej strzałki) dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym na skrzyżowaniu w kontekście nowej wiedzy techniczno-inżynierskiej? Jakie są rekomendowane zalecenia w zasadach stosowania sygnalizatora z sygnałem S – 2 na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną?
14) Jak traktować w wahadłowej sygnalizacji świetlnej zjazdy z dróg wewnętrznych oraz prywatnych posesji na odcinku objętym projektem stałej organizacji ruchu z wahadłową sygnalizacją świetlną?
15) Jak kształtować program sygnalizacji świetlnej w przypadku wahadłowej sygnalizacji świetlnej? Od czego uzależniać długość nadawanego sygnału zielonego i sygnału czerwonego?
16) Czego wymagać od projektanta organizacji ruchu w projekcie stałej organizacji ruchu z programem wahadłowej sygnalizacji świetlnej?
Sprawdź „TERMINARZ SZKOLEŃ OTWARTYCH” i wypełnił zgłoszenie uczestnictwa.
Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania dotyczące formy, sposobu i trybu przeprowadzenia szkolenia
pozostajemy do twojej dyspozycji pod adresem poczty elektronicznej szkolenia@szkoleniadrogowe.pl .
Szkolenia Drogowe Sp. z o. o. | ul. Wielicka 45 lok. 4, 02 – 657 Warszawa
e-mail: szkolenia@szkoleniadrogowe.pl | tel.: +48 501 691 708
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabronione jest wykorzystywanie, kopiowanie, zmienianie i udostępnianie w jakikolwiek sposób i jakiejkolwiek formie informacji przedstawianych na stronie internetowej www.szkoleniadrogowe.pl bez pisemnej zgody autora i administratora strony.
Szkolenia Drogowe Sp. z o. o.
ul. Wielicka 45 lok. 4
02 – 657 Warszawa
NIP: 5214083701
REGON: 529510510
KRS: 0001124016